1 Temmuz 2018 Pazar

Qt Ubuntu 16.04 Kurulumu

Qt Ubuntu 16.04 Kurulumu


Çalışmalarımda Qt programlama dilini Qt Creator bütünleşik geliştirme ortamı ile (ide, integrated development environment) kullanmamın 2 sebebi var :

1. Açık kaynak kodlu olması
2. Cross-platform yani birden çok platformda (işletim sisteminde) kullanılabiliyor olması

Eğer ticari amaçla kullanılıyorsa ticari lisans (Commercial licensing) alınması gerekir, evde hobi amaçlı yazılım geliştirme yapıyorsanız lisanslama sorunu yoktur. Bende OpenCV, Dlib gibi görüntü işleme kütüphanelerini Qt ile kullanmayı tercih ediyorum. Böylece hem windows işletim sisteminde hem de Linux işletim sisteminde uygulama geliştirebiliyorum. Qt ile mobil yazılım geliştirmek de mümkün. Qt özellikle Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (GUI, Graphical User Interface) geliştirmek için kullanılmaktadır. Qt'nin kullanım kolaylığı sayesinde çok güzel arayüzleri çok emek harcamadan hazırlayabilirsiniz. Yapmış olduğunuz uygulamaları GUI üzerinde kullanıcıya sunmak istiyorsanız Qt tam olarak aradığınız yazılım geliştirme ortamı diyebilirim. OpenCV kütüphanesi kullanılarak geliştirilen ölçüm yazılımı için Qt ile hazırlanan arayüzü örnek proje olarak inceleyebilirsiniz. Qt'de GUI geliştirirken başlıca bilinmesi gereken Signal-Slot yapısı vardır, eğer bu yapının nasıl çalıştığını ve kullanıldığını anlarsanız Qt'nin kullanım kolaylığının farkına varacaksınız.

Qt'yi Ubuntu 16.04 işletim sistemine kurmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.


Adım 1. Qt'nin, işletim sisteminize uygun ve offline versiyonunu sitesinden indiriniz.



Adım 2. İndirilen kurulum dosyası çalıştırılır.

./qt-opensource-linux-x64-5.10.1.run



Adım 3. Qt hesabına giriş bölümü atlanabilir.



Adım 4. Qt'nin kurulacağı klasörü seçiniz.


Adım 5. Qt araç ve paketleri aşağıda gösterilen ekran görüntüsündeki gibi seçilebilir.


Adım 6. Lisans anlaşmasını kabul ediniz.


Adım 7. Kurulumu başlatın.


Adım 8. Kurulum başarıyla tamamlanmıştır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder