6 Ağustos 2018 Pazartesi

Türkiye'de Intel Movidius Neural Compute Stick (NCS) Nereden, Nasıl Alınır ?

Türkiye'de Intel Movidius Neural Compute Stick (NCS) Nereden, Nasıl Alınır ?


Movidius Neural Compute Stick (NCS), Intel'in derin öğrenme için geliştirdiği küçük (usb boyutunda), fansız cihazıdır. Düşük güçlü yüksek performanslı Intel Movidius Vision Processing Unit (VPU) işlemcisi tarafından desteklenen ve milyonlarca akıllı güvenlik kamerası, işaret kontrollü dronlar, endüstriyel makine görme ekipmanı ve daha fazlasında kullanılabilen bir cihazdır. Daha detaylı bilgiye M. Ayyüce Kızrak'ın Intel-Movidius “Neural Compute Stick” Nedir ve Nasıl Kullanılır yazısından ulaşabilirsiniz. Raspberry Pi 3 ile kullanımını Yavuz Kömeçoğlu'nun Raspberry Pi 3 üzerinde Intel Movidius Neural Compute Stick ile Derin Öğrenme Uygulamaları Çalıştırma yazısından öğrenebilirsiniz. Bu yazının amacı bu cihazı nasıl satın alabileceğiniz hakkında.
Maalesef bu güzel ve kullanışlı cihazı Türkiye'de direk alabileceğiniz herhangi bir satıcı bulunmuyor. Bu cihaza ulaşmanın tek yolu yurt dışından getirtmek olarak gözüküyor ve bende öyle yaptım.



Adım 1. Intel NCS için hazırlanan web sayfasını açıyoruz.


Adım 2. WHERE TO BUY yazan butona tıklıyoruz. Karşımıza 6 farklı seçenek çıkıyor. JD, AKIZUKI DENSHI, SWITCH SCIENCE adlı firmaların sayfaları anlamadığım bir dilde olduğu için bu 3 seçeneği eledim. RS Component'de diğerlerine göre biraz pahalıydı ve ürün fiyatına ek olarak vergi ücreti alıyorlardı. Hızlı bir şekilde elime ulaşması için Mouser Firmasını seçtim ve 80$ karşılığında ürünü aldım. Buraya kadar herşey güzel ve bu yazıyı yazmaya ne gerek vardı diyebilirsiniz. Ancak ürün Gümrüğe takıldı ve ürünü almayı düşünenlerin bu aşamalardan haberdar olması gerektiğini düşündüm.


Adım 3. Mouser Firması Almanya'da olmasına rağmen ürün UPS kargo şirketi ile önce ABD'den Almanya'ya daha sonra Türkiye'ye geldi ve telefonuma bir mesaj geldi. Ürünün Türkiye'ye ulaştığı ancak Gümrük işlemlerine tabi tutulacağı yazıyordu ve ilgili linkte ürünü gümrükten alabilmem için 3 farklı seçenek sundular. Bu 3 seçeneği ve detaylarını aşağıdaki ekran görüntüsünde bulabilirsiniz.


Ben UPS Türkiye ile Çekilmesi seçeneğini seçtim. Bu seçenekte ürünün faturada belirtilen fiyatına göre hesaplanan vergi ücretini ödüyorsunuz ve bunun dışında ek bir ücret ödemiyorsunuz. 80 TL belirtilen hesaba EFT yaptım ve gümrük işlemleri tamamlanan ürünüm elime ulaştı. Ürün 80$ + 80 TL ücret ile elime ulaştı. Ürünü 27 Temmuz 2018 tarihinde sipariş verdim. 30 Temmuz'da Türkiyeye ulaştı ve Gümrük işlemlerini başlatmak için 31 Temmuz tarihinde UPS Türkiye Kargo şirketine yetki belgesi verdim. Araya haftasonu girmesi sebebiyle 6 Agustos tarihinde yani sipariş verdikten yaklaşık 10 gün sonra elime ulaştı. Umarım NCS almak isteyenler için yol gösterici bir yazı olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder